Lunch op de uni, sauna party's en refill koffie - Reisverslag uit Tampere, Finland van Rianne Hilberath - WaarBenJij.nu Lunch op de uni, sauna party's en refill koffie - Reisverslag uit Tampere, Finland van Rianne Hilberath - WaarBenJij.nu

Lunch op de uni, sauna party's en refill koffie

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 September 2015 | Finland, Tampere

Moi!

Hier weer een update vanuit Tampere! :)

M'n eerste weekend hier heb ik ook overleefd, ik voel me al helemaal thuis! zaterdag hadden we 's middags een bustour met een gids om de stad wat beter te leren kennen. Natuurlijk hadden we toen nog lang niet alle mooie plekjes in Tampere gezien, dus dat was leuk om die te ontdekken! Daarna ben ik met Ruth nog even de stad in geweest om wat dingetjes te kopen en hebben we heerlijk geluncht in een superklein wafel restaurantje, foto's zijn bijgevoegd! ;) Self-service is hier heel normaal, als je koffie bestelt pak je een kopje en schenk je het zelf in, en als je dan nog een keer wilt bijvullen is het heel goedkoop of soms zelfs gratis! Veel mensen zie je dan ook de hele dag in zo'n cafeetje chillen en koffie drinken :) Ik heb ook met een paar flatgenoten de sauna geprobeerd in ons gebouw, heb meer tijd onder de koude douche dan in de sauna doorgebracht maar daarna voelde ik me wel relaxed haha. Zondag hadden we een lekker luie dag, met mijn huisgenootje hebben we weer een city tour gedaan maar dan op de fiets en hebben we ook weer een koffiestop gedaan bij een bakkerij, waar we ook weer een groepje andere exchange studenten ontmoetten.

Maandag moesten we naar de uni (helaaas, haha) en hadden we een meeting met onze faculteit, waarbij het personeel zichzelf voorstelden en wij elkaar als studenten beter leerden kennen. Helaas zijn er heel veel masterstudenten in ons programma, veel zijn al best wel oud en zijn al arts of hebben zelfs al kinderen. Maar iedereen komt vanuit verschillende landen, zelfs landen als Pakistan en Kenia, dus dat is wel heel gaaf om mee te maken!

De dag erna had ik mijn eerste college van het vak Feminist Theory, er waren veel uitwisselingstudenten dus dat was leuk, maar het college zelf werd na een tijdje best wel saai. Wat er bij ons echt wordt ingestampt bij presentaties (niet voorlezen van de PowerPoint, niet alleen maar tekst op de slides, alleen korte samenvattingspunten) hebben ze hier nog niet echt onder de knie haha! 'Smiddags ben ik naar Zumba gegaan met Liza en s avonds hadden we een Sauna Party aan het meer! Dat was echt heel chill, als je het te warm kreeg (wat ik heel snel had) kon je zo in het meer springen en dan meteen weer de sauna in! En dit blijven doen tot dat je het zat bent. Er werden ook worstjes gegrilld bij de bbq, waar ze heel trots op waren (die worsten leken verdacht veel op onze Hema rookworsten) en hoewel ik dit ook wel echt bijzonder vond, was het wel grappig om te zien hoe het voor andere studenten zelfs de eerste keer was dat ze een sauna zagen, zoals studenten uit Japan of China. Zij kwamen dan ook in zomerjurkjes, compleet met pyjamabroek, en kwamen er toen wel achter dat dat niet helemaal de bedoeling was toen ze andere mensen zagen haha.

Woensdag moesten we weer naar de uni, en s'avonds was er weer een feest in de stad! :) Voor de pre-party gingen we naar een gebouw aan het eind van deze straat, waar ook veel uitwisselingsstudenten wonen en waar ze een grote gemeenschappelijke keuken hebben. Daar hebben we gezellig zitten drinken met iedereen en daarna zijn we met z'n allen naar het feest gegaan. Vandaag was de Opening Ceremony op onze universiteit, dat was niet zo spectaculair dus nadat we geluncht hadden daar zijn we weer naar huis gedaan en vandaar dat ik nu even tijd heb om mijn blog bij te werken ;) Vanavond weer een Pub Crawl!

Ik zit hier nu iets meer dan een week maar het voelt alsof ik er al veel langer ben! Ik ben echt heel snel gewend hier, en ik heb het steeds meer naar m'n zin!! het is gewoon zo leuk om zoveel verschillende mensen en nationaliteiten bij elkaar te hebben met wie je dezelfde ervaring deelt, en elke dag ontmoet je zoveel nieuwe leuke mensen en heb je er weer een paar vrienden bij! En ik vind het superleuk om te zien dat zoveel mensen benieuwd zijn naar hoe ik het hier heb en zoveel lieve reacties plaatsen! :) Heel erg bedankt daarvoor! Liefs, Rianne

  • 03 September 2015 - 18:10

    Liza Fischer:

    Super leuk om te lezen Rianne! En door mijn naamgenootje ben ik toch een beetje bij je:):)
    We missen je!
    Liefs, Liza

  • 03 September 2015 - 20:43

    Walther Rutgers:

    Hoi Rianne, wat leuk om te lezen dat je het al zo snel naar je zin hebt en gewend bent!
    En je zit ook nog in een erg mooie omgeving.
    Veel succes met je studie en genieten maar!
    Groet, Walther

  • 03 September 2015 - 20:54

    Ineke Heine:

    Wat leuk om te lezen. Volgens mij hoef je je niet te vervelen daar;-)
    Leuk ook om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Geniet ervan
    Groetjes van ons

  • 03 September 2015 - 21:22

    Monique:

    Hé Rianne, wat een gezellig verslag weer! Top dat je zo snel gewend bent daar, kan ook bijna niet anders met al die feestjes :)
    Leuk ook. Dat je wat foto's hebt geplaatst, ziet er prachtig uit daar.
    Liefs Monique

  • 04 September 2015 - 07:28

    Maria Verbaan:

    Ja Rianne,

    Wat een leuk verslag. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Fijn dat je zoveel leuke mensen leert kennen, en dat je je niet verveeld.........
    Nu ook foto's er bij, mooi hoor.
    Geniet van alle mooie dingen, ik kijk uit naar het volgende berichtje.

    Liefs o-Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Tampere

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2015

De terugreis

14 November 2015

Rusland en Halloween parties

29 September 2015

Sauna's en party

15 September 2015

3 weekjes in Tampere!

03 September 2015

Lunch op de uni, sauna party's en refill koffie
Rianne

Heee! Vanaf september ga ik voor 4 maanden studeren in Tampere, Finland! Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, hier kun je alles lezen over wat ik meemaak! Liefs, Rianne

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 4480

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: